Imago onderzoek laten uitvoeren

Het imago van jouw organisatie kan een doorslaggevende factor zijn voor het succes van je bedrijf. Een imago onderzoek geeft inzicht waar je zelf aan de slag kunt. En het geeft waardevolle input voor jouw reclamecampagnes. Met een imago onderzoek van Quelsa krijg je een actieplan om jouw bedrijfsimago te verbeteren.

Wat is een imago onderzoek?

Wat is een imago onderzoek? Met behulp van een imago onderzoek kan je zien hoe verschillende doelgroepen over jouw organisatie denken. Wat zijn de spontane associaties die de doelgroepen hebben bij jouw organisatie of product? Welke kenmerken passen er bij het bedrijf? Hoe sta je ten opzichte van de concurrenten? Is het imago verbeterd of verslechterd? Zo krijg je inzicht of het huidige imago overeenkomt met de gewenste identiteit.

Verder leer je met het onderzoek welke factoren er bijdragen aan het imago. Dat hangt af van zowel interne als externe factoren. Interne factoren zijn de factoren waar je zelf invloed op hebt, zoals de interactie met je klanten, de aanwezigheid van je bedrijf of organisatie en de daadwerkelijke producten of diensten. Externe factoren zijn bijvoorbeeld media en het imago van de branche waar je onderdeel van uitmaakt.

Contact     Gratis Intakegesprek

Effecten van imago meten

De resultaten van een imago onderzoek kunnen waardevolle input geven voor de planning en strategie van een reclamecampagne. Na afloop van de campagne kan een tweede imago onderzoek inzicht geven in de effecten van de reclame-inspanningen.

Online reputatie meten

De online reputatie van je bedrijf is een factor die steeds meer invloed krijgt op aankoopbeslissingen onder de doelgroepen. Hoe wordt er online over het bedrijf geschreven? Wat is het beeld dat wordt verspreid op weblogs, social media, forums en vergelijkingswebsites? Een imago onderzoek brengt al deze factoren in kaart en geeft je praktische handvatten om je bedrijfsimago op het internet te verbeteren.

Hoe werkt een imago onderzoek?

Een imago onderzoek kan op verschillende manieren worden uitgevoerd; via een online vragenlijst, telefonisch en een-op-een. Uiteraard is het ook mogelijk om een anoniem onderzoek uit te voeren. In dat geval raden we aan om gebruik te maken van online vragenlijsten. Wanneer je eerder een imago onderzoek hebt laten uitvoeren, kunnen wij die resultaten meenemen. Zo kan je het verloop van je imago op de lange termijn zien.

Het imago onderzoek wordt vaak gecombineerd met een naamsbekendheidsonderzoek. Zo krijg je een totaalbeeld van het imago én de naamsbekendheid onder de doelgroep.

Bedrijfsimago verbeteren

Het imago onderzoek resulteert in een rapport dat naast harde cijfers ook conclusies en aanbevelingen bevat waar je meteen mee aan de slag kan. Zo heb je bruikbare handvatten om het imago van je organisatie te verbeteren.

Imago onderzoek door Quelsa

Ben je benieuwd naar de kosten en mogelijkheden? Of wil je weten wat Quelsa nog meer voor jou kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op!

Contact     Gratis Intakegesprek

Copyright 2024 Quelsa