Ondanks de opkomst van online onderzoek en onderzoek via social media maken enquêteurs en bedrijven vandaag de dag nog steeds gebruik van telefonisch onderzoek. En terecht, want het is een van de meest effectieve onderzoekmethodes om grote hoeveelheid data te verzamelen. Een van de voordelen van telefonisch onderzoek is bijvoorbeeld dat je persoonlijk contact kunt hebben met de doelgroep. En dat kan veel waardevolle informatie opleveren.
Ben je benieuwd naar onze mogelijkheden voor jouw bedrijf om telefonisch onderzoek uit te laten voeren? Neem vrijblijvend contact op, wij informeren je graag!
Hoe werkt telefonisch onderzoek precies en welke methode hanteren wij? Het principe is simpel. Eerst stellen we een vragenlijst op die we willen doornemen met de doelgroep. Daarna bellen we de mensen die we willen benaderen en vragen we of ze bereid zijn om mee te doen aan een telefonisch onderzoek. Verscheidene opdrachtgevers zijn bang dat de kans op non-respons groot is, maar dat verschilt sterk per onderwerp en per doelgroep. Hoe gerichter we bellen, hoe kleiner de kans op non-respons. Je kunt er overigens ook voor kiezen om telefonisch onderzoek te combineren met online onderzoek. Een van de voordelen daarvan is, is dat de mensen die op dat moment geen tijd hebben om deel te nemen aan het telefonische onderzoek, later via een online vragenlijst alsnog mee kunnen doen aan het onderzoek.
Wat zijn zoal de voordelen van een onderzoek door de telefoon?
Telefonisch onderzoek kent echter ook een aantal nadelen.
Telefonisch onderzoek is voor meerdere onderzoeken toe te passen. Denk bijvoorbeeld aan imago-onderzoek, exit-onderzoek, opiniepeiling en klanttevredenheidsonderzoek.
Wil je meer weten over wat er bij Quelsa mogelijk is op het gebied van telefonisch onderzoek? Neem dan contact met ons op! Wij helpen je graag verder.