Mediaonderzoek

Wil je onderzoeken wat de effecten en het bereik zijn van de ingezette media? Dan is een mediaonderzoek de perfecte oplossing. Hiermee kan je bijvoorbeeld achterhalen wat de waardering is van de reclamecampagne in een magazine of de effecten van het gebruik van sociale media zoals Facebook. Daarnaast kan je met een mediaonderzoek ook achterhalen wat de effecten en waardering zijn van een personeelsblad of programma.

Waarom een mediaonderzoek?

Met een mediaonderzoek krijg je als organisatie inzicht in de effectiviteit van de ingezette media. Hiermee kan je dus inzichtelijk maken wat goed werkt, maar ook wat niet goed werkt. Op basis van deze gegevens uit het mediaonderzoek kan je dan bepalen welke ingezette media er verbeterd moet worden en welke je beter niet meer kunt inzetten.

Heb je vragen aan Quelsa? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Contact  Gratis Intakegesprek

Een mediaonderzoek kan zowel eenmalig als periodiek zijn. Zeker als je veel verschillende media inzet, is het goed om regelmatig een mediaonderzoek te doen. Op deze manier zal je geen geld verspillen aan media dat uiteindelijk niet goed blijkt te werken. Vaak is een mediaonderzoek maatwerk, omdat iedere organisatie weer een andere combinatie heeft van verschillende media-kanalen. Voorbeelden van een mediaonderzoek zijn:

  • Kijk- en luisteronderzoek
  • Mediabereikonderzoek

Aan de slag met een mediaonderzoek

Een mediaonderzoek kan je extern laten uitvoeren. Met de resultaten die je ontvangt uit het onderzoek kan je samen met de communicatie-afdeling aan de slag gaan. Hierbij zullen ook de huidige trends op gebied van de verschillende media-kanalen een rol spelen. Door deze twee resultaten bij elkaar te brengen zal je een goed beeld krijgen van waar je al goed bezig bent, maar ook waar nog verbeteringen nodig zijn. Op deze manier zal je optimaal gebruik kunnen maken van de ingezette media.

Meer informatie

Ben je benieuwd wat Quelsa voor jou en je organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij staan je graag te woord.

Contact     Gratis Intakegesprek

Copyright 2024 Quelsa