Face to face onderzoek

Face to face onderzoek is een onderzoeksmethode voor kwantitatief onderzoek. Bij face-to-face onderzoek neemt een enquêteur een vragenlijst af bij uw doelgroep. Dit kan in de vorm van een digitale enquête door middel van een tablet, maar ook met pen en papier. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf om een face to face onderzoek uit te laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij informeren je graag!

Contact

Wat is een face to face onderzoek

Een face to face onderzoek is een onderzoek waarbij de respondent direct vragen gaat beantwoorden aan de hand van een enquête. Het is dus de bedoeling dat het vrij eenvoudige vragen zijn, die hij/zij direct kan beantwoorden. Deze onderzoeksvorm is vooral geschikt voor bijvoorbeeld straatonderzoek, een onderzoek op een festival etc.

Methode

Het woord face to face zegt het eigenlijk al, het is een onderzoek waarbij de respondent in direct contact staat met de enquêteur. Dit kan zijn aan de hand van een enquête, maar ook in de vorm van een persoonlijk gesprek. Als we kiezen voor een gesprek, maken we gebruik van een vragenlijst met een vaste structuur, zodat vooraf duidelijk is welke vragen er gesteld worden. Dit zijn dus geen open, maar juist gesloten vragen.

Vragenlijst op papier of digitaal

De vragenlijst kan zowel op papier als digitaal uitgevoerd worden. Aan een digitale vragenlijst zitten een aantal voordelen. Bijvoorbeeld:

  • Dataverwerking gaat sneller doordat de enquête direct wordt ingevuld en ingevoerd in het systeem.
  • Enquêtes worden niet na het afnemen handmatig ingevoerd, dus minder fouten en minder werk.
  • Mocht je tijdens de uitvoering een vraag of vraagstelling willen aanpassen dan is dat mogelijk.

Voorbeelden face-to-face onderzoek

Wanneer is een face-to-face onderzoek relevant? We zetten een aantal bekende voorbeelden voor je op een rijtje.

  • Onderzoek op straat. We kunnen aan willekeurige voorbijgangers jouw enquête overhandigen. Een voorbeeld van een passantenonderzoek is in een winkelstraat onderzoeken hoe tevreden het winkelend publiek is over het winkelaanbod.
  • Evenementenonderzoek. Een evenementenonderzoek kant uitgevoerd worden op ieder evenement of festival. Hierbij kan bijvoorbeeld onderzocht worden wat de ervaring of de prijs/kwaliteit verhouding van bezoekers is.
  • Langs de deuren. Een face to face onderzoek kan goed ingezet worden om de tevredenheid of veiligheid van bewoners in een bepaalde wijk te onderzoeken.

Rapportage

Na afloop van het onderzoek ontvang je van ons alle resultaten overzichtelijk in beeld. Door middel van visuele weergaven krijg je in één oogopslag helder wat voor je de belangrijkste resultaten zijn.

Wil je graag een face-to-face onderzoek uit laten voeren? Neem vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag met je mee!

Contact     Gratis Intakegesprek

Copyright 2019 Quelsa