Behoefteonderzoek

Waarom een behoefteonderzoek?

  • Inspelen op wensen en behoeften van de klant
  • Informatie over trends binnen jouw markt
  • Inzicht over het succes van een nieuw product of dienst

Een behoefteonderzoek maakt duidelijk wat de wensen en behoeften van je doelgroep zijn. Wat houdt hen bezig? Wat zijn hun diepere drijfveren? Een behoefteonderzoek kijkt tevens naar de trends in jouw branche. Met de informatie uit een behoefteonderzoek kan je hierop inspelen en zie je of jouw product of dienst kans heeft tot succes.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden hoe wij de behoeften van jouw markt en klanten in kaart brengen? Vraag een gratis intakegesprek aan, wij komen graag met je in contact!

Contact     Gratis Intakegesprek

Hoe gaat Quelsa te werk?

Samen verkennen we allereerst je eigen behoeften, welke uitdagingen in de markt zie jij en hoe kunnen we die samen vertalen in een onderzoeksvraagstuk. Uiteraard met als doel om met de kennis jouw prestaties in de markt te gaan verbeteren.

Opzet van het behoefteonderzoek stellen we altijd vast in overleg met jou. Samen bespreken we welke onderwerpen jij belangrijk vindt zodat we tot een persoonlijke vragenlijst komen. De doelgroep kan deze vragenlijst online, schriftelijk en telefonisch beantwoorden, of een combinatie hiervan. Net waar jij voor kiest. Het is ook mogelijk om de ondervraagden de vragenlijst anoniem in te laten vullen. Deze mogelijkheid draagt bij aan de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Van behoefteonderzoek naar resultaat

Uiteindelijk krijg je een rapport van Quelsa dat naast harde cijfers ook conclusies en aanbevelingen bevat waar je meteen mee aan de slag kunt. Zo heb je bruikbare handvatten waarmee je meteen je positie op de markt kunt versterken!

Meer informatie?

Ben je benieuwd naar de kosten en mogelijkheden voor een behoefteonderzoek of naar wat Quelsa nog meer voor jou kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op!

Contact     Gratis Intakegesprek

Copyright 2024 Quelsa